Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Každý se chce blýsknout ve společnosti vítěze

Tentokrát jsou to hokejisté. Původně jsem tuto snahu chtěl bagatelizovat, ale vzpomněl jsem na zimu 1945/46 v Táboře na Jordánu, kde byl mezi hokejisty „kanaďan“ Bukna. Dostal jsem při koukání na zápas od něj pukem. Stál jsem jako bambula za brankou, a o tu ránu jsem „si přímo říkal“. Potom jsem však směl do kabiny, a tam jsem dostal kanadský odznak. Byl to plastický javorový list. Nějaký čas jsem ho po roce 1950 nesměl nosit, ale o tom nechci psát.  

Tehdy jsem byl jedenáctiletý kluk, a dnes jsem si uvědomil, že většina mužů zůstává kluky do konce života. Proto se nyní rádi fotí a pohybují ve společnosti mistrů světa. Hokejisti ani netušili, že jejich výroky, ve výkladu novinářů, mohou být státotvornými. To si je každý politik rád také vyloží ve svůj prospěch. Je to přirozené, a nejdůležitější je, že apolitický hokej může zklidnit předvolební hysterii. Zprávy z prostředí hokeje dokonce „převálcovaly“ všechny předvolební sliby.

Jenže jsou ještě tři dny do voleb, hokej asi tak dlouho nevydrží, a přece se jistě v předvolebních slibech budou lídři nelídři všech stran předhánět v uvádění dalekosáhlých projektů na podporu sportu, zvláště pak hokeje. Zabere to? Je docela možné, že někteří to budou myslet upřímně, ale zda uvěří volič, si nedovolím odhadovat. Jó, kdyby se někomu podařilo pro volby sjednotit národ, jako na Staroměstském náměstí při vyhlášení mistrů světa, bylo by hotovo. Jenže kdo to zvládne nejlépe, ten pro svou stranu udělá nemožné. To se však dozvíme až po uzavření volebních místností.     

 A já věřím, že uvážlivý a rozumný volič ještě žije…

Autor: Ivo Rottenberg | úterý 25.5.2010 13:21 | karma článku: 7,47 | přečteno: 960x
  • Další články autora

Ivo Rottenberg

Zlatej Klaus

Bál jsem se, že budu muset někdy vyřknout ono „zlatej Klaus“ a již je to tu. Ano, jde o jeho nástupce v úřadu prezidenta, Miloše Zemana. Tak popořadě.

28.7.2019 v 0:22 | Karma: 27,44 | Přečteno: 904x | Politika

Ivo Rottenberg

Krátce z jiného úhlu pohledu.

Zapomíná se, jak to vlastně bylo. Asi bych se tomu nevěnoval, kdybych si nepřečetl tento článek: „Psal se 9. květen roku 1945. Na většině území republiky probíhaly oslavy konce války, v Lejčkově a okolí zavládl smutek.

7.5.2019 v 16:45 | Karma: 24,75 | Přečteno: 714x | Diskuse| Politika

Ivo Rottenberg

Malé vzpomínání, tentokrát na vojnu

Je tu čas vzpomínání na konec války, osvobození a také na Lázně Velichovky. Mise, jejímž úkolem bylo dopravit do Schörnerova štábu vyslance Dönitzovy vlády, který měl maršálu Schörnerovi oznámit podpis bezpodmínečné kapitulace.

6.5.2019 v 9:18 | Karma: 18,42 | Přečteno: 650x | Diskuse| Ostatní

Ivo Rottenberg

Malá vzpomínka – na Rádio Alfa

Jistě jste zaslechli, jak jsou projektanti vinni všemi nedostatky jakéhokoliv dokončeného objektu. V rozhlase jsem končil jako projektant, takže na to mohu zavzpomínat. Můj „obor“ byla zvuková a rozhlasová technika.

4.5.2019 v 17:34 | Karma: 15,89 | Přečteno: 860x | Diskuse| Kultura

Ivo Rottenberg

Malá vzpomínka - pokračování

Bylo nebylo, tak mi to občas připadá se vzpomínkami, kdy jsem měnil profesi zubního laboranta za televizního, později rozhlasového, technika a to ve svých třiceti letech, ženatého s jedním dítětem. Zkusím to vzít "od Adama".

30.3.2019 v 11:46 | Karma: 14,42 | Přečteno: 251x | Diskuse| Společnost
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 408
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1261x

Seznam rubrik